Het is even voor drie uur ’s middags en we zitten met z’n negenen op 33000 ft. net voorbij Las Vegas: met een snelheid van 978 km/h terug naar het koude kikkerlandje dus. Bas en Marc hebben latere vluchten vandaag via Londen. De laatste avond in de bar was heel gezellig en ook heel vochtig. Nadat de bar gesloten was ging de harde kern nog even een paar uurtjes bieren en bubbelen. Vanmorgen zagen enkele mensen er een beetje platgeslagen uit. Ontbijt (niet allemaal…), afrekenen, koffers en tassen in de auto, het laatste Starbucks-bezoek en toen op weg naar LAX. Ruta was inmiddels al naar de dropzone vertrokken waar ze de komende weken wat gaat “bijklussen”. Het ritje liep voorspoedig, auto’s inleveren duurde wat langer en er waren wat incheck-problemen bij een van de platgeslagen uitziende deelnemers……..
De trip was een succes. We hadden 11 springdagen: 18 februari begon met slecht weer c.q. lage bewolking maar het weer was ’s middags weer als vanouds en 22 februari waaide het te hard. De gemiddelde temperatuur lag rond de 28 graden, elke dag zon (18/2 een halve dag) en er zijn uiteindelijk meer dan 400 sprongen gemaakt. De blessure van Michael was het enige minpuntje. Hij is inmiddels in Deventer geopereerd en het gaat goed met hem volgens de laatste berichten. In hotel waren de nodige veranderingen en begon in de tweede week een uitgebreide verbouwing van het restaurant, dat daarna samen getrokken zal worden met de bar. Als laatste zijn de oude kamers aan de beurt maar dat is een beetje problematisch omdat de tent regelmatig volledig vol zit.
Ted was heel tevreden met ons en de door de groep gegenereerde bar-omzet en hoopt ons volgend jaar weer te mogen verwelkomen.
Ook het centrum kende de nodige veranderingen. Er is een nieuwe rigger en Bundy (welbekend bij de ground launchers) is nu springtechnisch manager. Er werd regelmatig met twee kisten gevlogen en in de weekenden soms met drie. Alhoewel het er wat rustiger leek dan de afgelopen jaren draait het centrum nog steeds heel erg goed.
De tweede Otter van Elsinore is in groot onderhoud en krijgt een air-frame overhaul, nieuwe avionics, vleugels en motoren waarna ze dus weer beschikken over twee Otters en twee Caravans. Ook hier werd door Karl de wens geuit om ons volgend jaar weer te mogen begroeten.