Elsinore 2016: Bijdrage Bas

Zo, het zit er weer bijna op! Rond vrijdagmiddag heeft bijna iedereen zijn laatste sprong gemaakt en de meesten zijn inmiddels redelijk uitgeput. Er wordt langzaam het idee geopperd om de laatste uurtjes van de vrijdag nog lekker aan het zwembad bij het hotel te gaan liggen, om nog even maximaal van het lekkere weer hier in California te genieten! Dit idee viel bij de meesten in goede aarde, dus nadat de teamroom uitgeruimd was, de spullen gepakt en de nodige handjes geschut, gingen een aantal van de groep al richting het hotel. Een paar bleven achter om toch nog een klein sprongetje te maken, of gewoon om nog een beetje op de dropzone rond te hangen en op hun gemak ook de spulletjes te pakken.

Eenmaal bij het hotel aangekomen werden al snel de biertjes uit de koelkasten gehaald en positioneerde men zich nabij het zwembad. De blikjes bier kun je natuurlijk niet weggooien, dus offerde we ons maar op om het op te drinken. Om de reis gezamenlijk af te sluiten, had ik om 19 uur gereserveerd bij de chinees, mede omdat Jo dit altijd erg lekker vindt. De Chinees is ook erg goed, getuige dat we er ieder jaar weer terug gaan. Wel was het zoals altijd weer erg snel allemaal, in ongeveer 3 kwartier hadden we met 12 personen besteld en gegeten en we stonden keurig binnen een uurtje weer buiten! Het was weer lekker, maar de biertjes in de bar stonden op ons te wachten, dus we zijn snel weer terug gegaan richting hotel. Gelukkig waren de meeste nog zo verstandig om eerst even hun koffer in te pakken, alvorens de laatste avond ingeluid zou worden. Immers, de volgende ochtend zouden we rond 8.30 uur richting het vliegveld gaan, en ’s ochtends met een kater je koffer in pakken is meestal niet zo’n goed idee.

Uiteindelijk werd er weer verzameld in de bar en iedereen, ja ZELFS RUTA bleef tot in de late uurtjes hangen. De rode wijn bleek toch lekkerder dan verwacht 😉 Nadat we de bar uitgeveegd werd door de bewakers omdat ze gingen sluiten, vond de harde kern het toch nog even nodig om lekker in de jacuzzi na te borrelen. Echter na een klein biertje aldaar viel bijna iedereen inmiddels toch in slaap, dus was dit van korte duur.

Na een korte nacht werd ik volgens mijn biologische klok alweer om 7 uur wakker, waarna ik maar besloot om voor de laatste keer even een paar baantjes te gaan zwemmen. Hierna werd er ontbeten, verzameld en uiteindelijk vertrok iedereen richting het vliegveld, nouja iedereen…. Ruta bleef nog langer in Amerika, Marc ging eerst nog met de motor rondtoeren, aangezien zijn vlucht pas in de avond ging. En ik….. Tja, mijn vlucht ging een aantal uurtjes later dan de rest en ik had het aanbod gekregen van een Amerikaanse, welke in LA woont, om daar nog even langs te gaan. Het plan was om even lekker te zwemmen en mee te BBQ-en, waarna ze mij wel op het vliegveld af zou zetten. Na hier over nagedacht te hebben en dit overlegd te hebben met de groep besloot ik toch maar om van dit aanbod gebruik te maken. Achteraf geen verkeerde keuze, want in plaats van een aantal uren op het vliegveld te moeten wachten met al mijn koffers etc lag ik nu lekker met mijn voetjes omhoog aan het zwembad in de zon. Ook werd er een heerlijke BBQ verzorgd, dus volledig ontspannen en met een volle buik begon uiteindelijk ook mijn terugreis. Jammer dat ik alleen terug moest reizen, maar uiteindelijk heb ik een goede reis terug gehad en uiteindelijk was ook ik zondag middag weer terug in het koude Nederland.

Dit jaar was het weer een geweldige reis naar Elsinore! Het was een super gezellige groep mensen en er werd weer veel gelachen en nog meer gesprongen. We hebben zelfs meerdere malen een 8-mans formatie weten op te bouwen en ook de ballon sprong was weer een succes! Het weer was super en de sfeer was erg goed. Iedereen die van lekker weer, van een ontspannen vakantie en van gave sprongen houdt, zou volgend jaar mee moeten gaan! 🙂 Ik ben in ieder geval zeker weer van plan om mee te gaan, ik hoop de rest van de groep ook weer!

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en met name Jo en Ruta bedankt voor de begeleiding en organisatie!